Artikel 1: Definities
- Opleidingsinstituut: AfterImage B.V., gevestigd te Den Haag;
- Klager: een deelnemer aan een opleiding of training of een ouder of (andere) wettelijk vertegenwoordiger van een minderjarige deelnemer;
- Klacht: klacht over de organisatie of inhoud van de opleiding of training bij het Opleidingsinstituut of de wijze waarop (in een voorkomend geval) deze wordt gegeven.
- Onder klacht wordt niet verstaan een klacht over de inhoud of de beoordeling van een examen. De klager dient dergelijke klachten in bij de Examencommissie.
Artikel 2: Indienen van een klacht
- De klacht dient schriftelijk, gemotiveerd en ondertekend te worden ingediend bij de directie van het Opleidingsinstituut.
- Er staat geen klachtrecht open tegen een besluit van algemene strekking.
Artikel 3: Behandeling van de klacht
- De directie bevestigt de ontvangst van het klacht aan de klager binnen tien (10) werkdagen.
- De door klager verstrekte informatie wordt door het Opleidingsinstituut vertrouwelijk behandeld. Het Opleidingsinstituut conformeert zich aan de geldende privacywetgeving.
- Het Opleidingsinstituut registreert en archiveert klachten en de wijze van afhandeling; deze gegevens worden gedurende een periode van zeven (7) jaar bewaard.
- De directie verstrekt aan de klager alle relevante informatie met betrekking tot de klacht waarover de directie beschikt.
- Binnen ten hoogste vier (4) weken na ontvangst van de klacht stelt de directie de klager in de gelegenheid om zijn klacht toe te lichten. Van deze toelichting wordt een verslag opgesteld en aan klager gezonden.
Artikel 4: Uitspraak
- Binnen 4 weken na het horen neemt de directie een beslissing naar aanleiding van de klacht. De beslissing wordt schriftelijk aan de klager meegedeeld en omvat tenminste de bevindingen, conclusies, reacties en afhandeling van de klacht.
- Verlenging van de genoemde termijn is mogelijk met twee (2) periodes van maximaal vier (4) weken. Is verlenging noodzakelijk, dan maakt de directie deze verlenging aan de klager bekend.
- Indien de geboden oplossing niet als adequaat wordt ervaren, dan is er de mogelijkheid om de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen te raadplegen. Het oordeel van deze commissie is bindend voor het Opleidingsinstituut; eventuele consequenties verbonden met het oordeel van de commissie zullen snel worden afgehandeld, conform de gedragscode en de algemene voorwaarden van de NRTO waarvan het Opleidingsinstituut lid is.
Artikel 5: Ingangsdatum
Deze regeling gaat in op 5 september 2023.